STRONA GŁÓWNA FORUM ARTYKUŁY
   Logowanie | Rejestracja
Menu główne
Darmowe ogłoszenia pracy, gdzie wykorzystuje się UML!

Instrukcja zamieszczania bezpłatnych ogłoszeń pracy, została zamieszczona w więcej...

Forum dedykowane

Jeżeli masz jakikolwiek problem z UML (Unified Modeling Language) oraz zależy Ci na czasie i jakości odpowiedzi - to skorzystaj z dedykowanego forum!
W celu uruchomienia forum dedykowanego skontaktuj się z nami poprzez biuro obsługi klienta. więcej...

Edukacja

Ciekawą ofertę edukacyjną z zakresu Inżynierii Oprogramowania od kilku lat przedstawia Politechnika Warszawska- "Podyplomowe Studium Projektowania Systemów Informacyjnych" adresowane jest do osób zajmujących się zbieraniem i modelowaniem wymagań więcej...

Reklama

Oferta reklamy w Portal www.UML.com.pl więcej...

Czy wiesz, że:

Według D. Rosenberga podczas modelowania analitycznego - aktor, klasa graniczna, klasa przechowująca i klasa sterująca mogą łączyć się w okreslony sposób? więcej...

Co, kto, kiedy i jak - czyli w skrócie o modelowaniu obiektowym w kontekście finansowym!
  Napisane przez Wed 10 Jan 2007 przez Artur (1219 cztane)
Modelowanie obiektowe w kontekście finansowym, pozwala osiągnąć co najmniej cztery rezultaty:
1 Określa i wizualizuje złożoność projektu, zarówno w obszarze całej organizacji, która jest odbiorcą celu przedsięwzięcia jak i w obszarze systemu informatycznego. Zdefiniowana złożoność projektu jest podstawą do dalszych prac. (osiągamy rezultat przysłowiowego „co”)
2 Uwzględniając kompetencje osób, pozwala przypisać role osobowe zespołu projektowego do przekrojów projektu, na różnych poziomach abstrakcji. Oznacza to, że elementy określonej warstwy projektu (poziomy abstrakcji), wyróżniają i zostają powiązane z rolami, które tą funkcjonalność realizują i wykonują. (osiągamy rezultat przysłowiowego „kto”)
3 Powyższe dwa punkty, pozwalają oszacować czas niezbędny na wykonanie projektu. Posiadając model projektu (punkt 1) oraz wiedzę o członkach zespołu (punkt 2), możemy przystąpić do wyceny czasu potrzebnego na realizację projektu. (osiągamy rezultat przysłowiowego „kiedy”)
4 Wymieniając w nawiasach: „co”, „kto”, „kiedy”, w kontekście finansowym pozostaje mniej istotne „jak”. Mniej istotne, nie oznacza tu nie potrzebne, dlatego, że aspekt rozwiązania z użyciem konkretnej wiedzy (np. kompetencje osób) jak i technologii (zobrazowanej np. w narzędziach) rzutuje w zasadzie najprościej na pewien wycinek kosztów projektu. Najprostszym przykładem byłoby, że projekt wymaga wiedzy programisty .NET oraz licencji na system zarządzania bazą danych firmy marki Oracle.

W oparciu o powyższe, wiele narzędzii CASE - posiada zaimplementowane następujące istotne mechanizmy:
- Możliwość obrazowania problemu w kilku notacjach, w tym UML 2.0, (odpowiedź na punkt 1, czyli „co”);
- Definiowania ról wykorzystanych w projekcie a następnie ich wiązanie z zadaniami, które wynikają ze zdefiniowanych obszarów wiedzy, (odpowiedź na punkt 2, czyli „kto”);
- Mechanizm wyliczeniowy metody „Use Case Points”. W ostatnim czasie, wytworzono metodę, która pozwala przypisywać do powstałych w wyniku analizy symboli języka UML, pewne wskaźniki - które to w rezultacie pozwalają określić czas potrzebny na wykonanie projektu. Wymienia się tu m.in. takie wskaźniki jak: rozproszoność systemu, wymogi czasu reakcji i przepustowości, złożoność wewnętrznego przetwarzania, wymagalność ponownej używalności kodu, łatwość instalacji, łatwość użytkowania, współbieżność procesów, doświadczenie zespołu projektowego w dziedzinie zastosowań tworzonego systemu, trudność języka programowania, motywację uczestników. (odpowiedź na punkt 3, czyli „kiedy”);
- Technologia obiektowa, przyczyniła się m.in. do tego, że bazując na notacji UML, można obrazować implementację dowolnego obiektowego języka programowania. Oznacza to, że projektant, może przedstawiać dowolne rozwiązanie z wykorzystaniem jednego narzędzia. (odpowiedź na punkt 4, czyli „jak”);
Indeks :: Drukuj :: E-mail
Komentarze są własnością ich autorów. Nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść.
Blok logowania
Nazwa użytkownika:

Hasło:


Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się teraz!
Przegląd UML 2.0

Diagramy UML 2.0 -więcej...
Diagram klas - więcej...
Diagram przypadków użycia -więcej...
Diagram obiektów - więcej...
Diagramy pakietów - więcej...
Diagram czynności -więcej...
Diagram maszyn stanowych -więcej...
Diagramy modelowania analitycznego -więcej...
Diagramy struktur połączonych -więcej...
Diagramy sekwencji -więcej...
Diagramy komunikacji -więcej...
Diagramy harmonogramowania-więcej...
Diagramy komponentów-więcej...
Diagramy sterowania interakcją -więcej...
Diagramy rozlokowania -więcej...
Wkrótce powstaną kolejne opracowania

Statystyki
Reklama