STRONA GŁÓWNA FORUM ARTYKUŁY
   Logowanie | Rejestracja
Menu główne
Darmowe ogłoszenia pracy, gdzie wykorzystuje się UML!

Instrukcja zamieszczania bezpłatnych ogłoszeń pracy, została zamieszczona w więcej...

Forum dedykowane

Jeżeli masz jakikolwiek problem z UML (Unified Modeling Language) oraz zależy Ci na czasie i jakości odpowiedzi - to skorzystaj z dedykowanego forum!
W celu uruchomienia forum dedykowanego skontaktuj się z nami poprzez biuro obsługi klienta. więcej...

Edukacja

Ciekawą ofertę edukacyjną z zakresu Inżynierii Oprogramowania od kilku lat przedstawia Politechnika Warszawska- "Podyplomowe Studium Projektowania Systemów Informacyjnych" adresowane jest do osób zajmujących się zbieraniem i modelowaniem wymagań więcej...

Reklama

Oferta reklamy w Portal www.UML.com.pl więcej...

Czy wiesz, że:

Według D. Rosenberga podczas modelowania analitycznego - aktor, klasa graniczna, klasa przechowująca i klasa sterująca mogą łączyć się w okreslony sposób? więcej...

Podstawowa wiedza do stworzenia diagramu przypadków użycia.
  Napisane przez Wed 08 Feb 2006 przez Artur (6091 cztane)
Jako wstęp, potraktujmy tresć wcześniejszego artykułu "Krótko o diagramie przypadków użycia", którą również zamieszczam poniżej. \

Diagram przypadków użycia - z początkiem prac powinno się zobrazować oczekiwania użytkownika od tworzonego systemu. To on jest zleceniodawcą i on będzie rozliczał końcowy efekt prac. Język UML, przedstawia sposób, w zasadzie intuicyjny dla każdego. Obrazujemy na diagramie symbole, których interpretacja zawarta jest poniżej.



W tym artykule, w punktach przedstawię meritum wiedzy potrzebnej do stworzenia diagramu przypadków użycia:

1. Przypadek uzycia:

- wskazuje tylko co system ma robić (a nie jak ma to robić),

- określa o ile to możliwe, nie podzielne zachowanie systemu,

- opisuje zbiór ciągów akcji wykonyawanych przez system,

- posiada nazwę w formie krótkiego wyrażenia z czasownikiem w trybie rozkazującym na początku.

2. Wyróżnia się związki pomiędzy przypadkami użycia, które zasadniczo wpływają na idee tworzenia diagramów: -

- include to zawieranie się jednego przypadku użycia w drugim, stosuje się w celu uniknięcia wielokrotnego opisywania tego samego ciągu zdarzeń, definiujemy w ten sposób wspólne zachowanie w jednym, odrębnym przypadku użycia. Grot przerywanej lini wskazuje na niezalezny przypadek.

- extended obrazuje taką zależność pomiędzy przypadkami, gdzie jeden z nich jest postrzegany przez nas jako opcjonalne zachowanie systemu. Rozszerzenie scenariusza o taki przypadek, następuje w ściśle określonych miejscach. Grot strzałki jest skierowany na bazowy przypadek.

3. Ogólnie na diagramach przypadków użycia istnieje konwencja:

- przypadki umiescza się w granicy systemu, a aktorów na zewnątrz ganicy,

- aktorów inicjujących przypadek po lewej stronie granicy, a aktorów czerpiących korzyści po prawej stronie.
Indeks :: Drukuj :: E-mail
Komentarze są własnością ich autorów. Nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść.
Blok logowania
Nazwa użytkownika:

Hasło:


Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się teraz!
Przegląd UML 2.0

Diagramy UML 2.0 -więcej...
Diagram klas - więcej...
Diagram przypadków użycia -więcej...
Diagram obiektów - więcej...
Diagramy pakietów - więcej...
Diagram czynności -więcej...
Diagram maszyn stanowych -więcej...
Diagramy modelowania analitycznego -więcej...
Diagramy struktur połączonych -więcej...
Diagramy sekwencji -więcej...
Diagramy komunikacji -więcej...
Diagramy harmonogramowania-więcej...
Diagramy komponentów-więcej...
Diagramy sterowania interakcją -więcej...
Diagramy rozlokowania -więcej...
Wkrótce powstaną kolejne opracowania

Statystyki
Reklama