"Gang of Four", "siedem grzechów głównych" ... nigdy bym nie pomyślał, że te wyrażenia mogą mieć coś wspólnego z tak powszechnym pojęciem i dużym obszarem wiedzy jakim są wzorce i antywzorce projektowe!
Oczywiste jest, że nasza praca programistyczna oraz co najważniejsze dla tego serwisu praca projektancka jest, była i zawsze będzie realizowana przez wiele osób na świecie. Wniosek tu jest niemal oczywisty - strzeż się popełniania błędów i korzystaj z najlepszych (bo wypracowanych) praktyk projektankich/programistycznych w swojej pracy poprzez stosowanie wzorców i antywzorców! Już lata temu, powstawały pierwsze prace na ten temat ale co najistotniejsze - ta dziedzina cały czas się rozwija. Nawet nie będe zachęcał do zapoznania się z artykułem sekcji inżynierii oprogramowania "Antywzorce Projektowe", bo każdy komu zależy na czasie a zarazem efektywnym kodzie, poszerzy swoją wiedzę bez namawiania.
Tematem wiodącym SDJ Luty 2006 jest programowanie urządzeń mobilnych. Oprogramowanie i artykuły, ciekawie wpłyneły na moją wiedzę w tym zakresie. Artykuł Pana Martin Brehovsky (firma Sun), przedstawia - jak napisać aplikację "zdolną do łączenia się z serwerem i pobierania zeń informacji". No cóż, jest to kawał wiedzy a tu mamy gotowy przepis ...