STRONA GŁÓWNA FORUM ARTYKUŁY
   Logowanie | Rejestracja
Menu główne
Darmowe ogłoszenia pracy, gdzie wykorzystuje się UML!

Instrukcja zamieszczania bezpłatnych ogłoszeń pracy, została zamieszczona w więcej...

Forum dedykowane

Jeżeli masz jakikolwiek problem z UML (Unified Modeling Language) oraz zależy Ci na czasie i jakości odpowiedzi - to skorzystaj z dedykowanego forum!
W celu uruchomienia forum dedykowanego skontaktuj się z nami poprzez biuro obsługi klienta. więcej...

Edukacja

Ciekawą ofertę edukacyjną z zakresu Inżynierii Oprogramowania od kilku lat przedstawia Politechnika Warszawska- "Podyplomowe Studium Projektowania Systemów Informacyjnych" adresowane jest do osób zajmujących się zbieraniem i modelowaniem wymagań więcej...

Reklama

Oferta reklamy w Portal www.UML.com.pl więcej...

Czy wiesz, że:

Według D. Rosenberga podczas modelowania analitycznego - aktor, klasa graniczna, klasa przechowująca i klasa sterująca mogą łączyć się w okreslony sposób? więcej...

To, co analityk zrozumiał. Etapy budowy systemów informatycznych.
  Napisane przez Mon 17 Dec 2007 przez Artur (69 cztane)
„To, co analityk zrozumiał”

Streszczenie
„Faktem jest, ze najczęściej to właśnie przed analitykiem stoi największy trud pracy. Otoczenie, w którym analityk wykonuje pracę jest często nieuporządkowane. Efekty pracy analityka są najbardziej z wszystkich ról w projekcie narażone na wpływ współczynników destruktywnych dla powodzenia projektu. Praktycznie nie rozróżnia się analityków biznesowych od systemowych. Zwykle analityk pracuje pod presją czasu i w stresie…”

Myślę, że należy rozpocząć ten artykuł od zdefiniowania stanowiska pracy, roli w projekcie oraz wymagań stawianym analitykom. Wiadomo powszechnie, że analityk jest tą rolą w projekcie, która występuje pomiędzy klientem a zespołem projektowym systemu informatycznego. Analityk jest tą osoba, która rozwiązuje szerokie spektrum problemów, poczynając od developerskich a kończąc na handlowych. Prowadzi przy tym szkolenia oraz negocjuje wszystko i z wszystkimi. Można byłoby tym samym stwierdzić, że analityk jest niemalże kręgosłupem projektu systemu informatycznego.

Wszechobecne problemy projektowe, dotyczą najczęściej analityka. A więc, tytuł tego artykułu należy rozpatrzyć w kontekście tych problemów o różnej granulacji, typie, miejscu i czasie występowania. Do elementów, które wpływają na pracę analityka, można zaliczyć:

• Specyfikę klienta
• Komunikację z klientem
• Specyfikę zespołu projektowego
• Komunikację zespołu projektowego
• Problemy natury inżynierii oprogramowania
• Problemy natury techniki oprogramowania
• Problemy natury handlowej
• Do wszystkiego powyższego należy dodać zdolność i efektywność negocjacyjną

Generalizując, wiele czynników wpływa na efekty pracy analityka. Jeżeli rozpatrzylibyśmy te czynniki w kontekście strukturalnym - a więc stworzylibyśmy diagram klas, to zapewne stwierdzilibyśmy o złożoności samych związków zależności pomiędzy takimi klasami jak np.: Analityk oraz np. KomunikacjaZKlientem. Zależność analityk - komunikacja z klientem jest szczególnie istotna. Powiedziałbym nawet, że jest bardziej istotna niż zależność analityka i klienta. Dlaczego tak stwierdziłem?
Wyobraźmy sobie dwa zespoły: pierwszy to zespół zleceniodawcy projektu a drugi to zespół wykonawcy projektu. W zespole wykonawcy, widoczny analityk jest osobą pomiędzy wymienionymi zespołami projektowymi. W każdym zespole, praktycznie w każdym dniu pracy dokonuje się pewnych ustaleń/ podejmuje się decyzje. W każdym z zespołów „coś” się dzieje. To coś nie jest precyzyjnie określone. Jednak to coś może mieć wpływ na pracę analityka a zarazem pracę obu zespołów. Jednak to coś, nie wywołuje bezpośrednich skutków w pracy obu zespołów. Czasami przyczynia się to do lepszych rezultatów a czasami do gorszych. Część tych informacji jest przekazywana na oficjalnych spotkaniach. Informacje mogą być przekazywane w nieodpowiednim czasie. Ponadto, informacje te - mogą być niekompletne. Możemy nie znać istotnych powodów ich powstania i istnienia. Analityk, wobec sposobu dostępu do informacji (biorąc pod uwagę aspekty biznesowe i systemowe), aby zupełnie poprawnie ocenić wszystkie „przetwarzane” informacje, musiałby użyć wręcz nieznanych zdolności. To powszechne doświadczenie, w tym przypadku, również nie stanowi „pewnego” rozwiązania.

Myślę, że powyżej scharakteryzowany obraz samego związku i wzajemnej zależności analityka i komunikacji z klientem, sygnalizuje o wielkość zagadnień, które mają wpływ na to, co rozumiemy pt. „To, co analityk zrozumiał”. Zachęcam do dyskusji …

Artykuły powiązane:

1) Wprowadzenie. Etapy budowy systemów informatycznych.
Link: http://www.uml.com.pl/modules/articles/article.php?id=30

2) To, co klient zamówił. Etapy budowy systemów informatycznych.
http://www.uml.com.pl/modules/articles/article.php?id=31
Indeks :: Drukuj :: E-mail
Komentarze są własnością ich autorów. Nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść.
Blok logowania
Nazwa użytkownika:

Hasło:


Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się teraz!
Przegląd UML 2.0

Diagramy UML 2.0 -więcej...
Diagram klas - więcej...
Diagram przypadków użycia -więcej...
Diagram obiektów - więcej...
Diagramy pakietów - więcej...
Diagram czynności -więcej...
Diagram maszyn stanowych -więcej...
Diagramy modelowania analitycznego -więcej...
Diagramy struktur połączonych -więcej...
Diagramy sekwencji -więcej...
Diagramy komunikacji -więcej...
Diagramy harmonogramowania-więcej...
Diagramy komponentów-więcej...
Diagramy sterowania interakcją -więcej...
Diagramy rozlokowania -więcej...
Wkrótce powstaną kolejne opracowania

Statystyki